Tillskott till rabatten

Hade några vänner här igår på middagsbjudning.
Det var så trevligt och vi hade en underbar kväll tillsammans...

Jag fick en planta av ROSARÖD trädgårdsnejlika av dem :-)



Så trevligt, många av mina plantor har tyvärr dött nu i vinter som gick.

Alla dessa plantor är döda (som jag sett hittills)
*1 magnolia (som ej visat nåt livstecken ännu)
*3 clematis plantor, olika sorter
*2 stora Flammentanz rosor som var 4 meter höga och 3 meter breda.
*11 mindre plantor lavendel. ( 2 större plantor har klarat sig sådär...)
*4 stora syrenbuskar
*4 buskrosor
*2 marktäckande rosbuskar
*samt mängder med mindre plantor som jag bara ser tomma hål efter i rabatterna...
så det har varit en hård vinter för mina plantor...


Då förstår ni att denna planta var ett välkommet tillskott :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0