Snö vräker ner

Snön vräker ner...igen.... snö, snö, snö....

Jättevackert. Speciellt på morgonen då solen skiner på den gnistrande snön. Då är det magiskt vackert!!!

MEN det är mars nu. Inte ett fågelkvitter. Inte ett und snältande snö. Bara månger av mer snö, som ömsom dalar ner i akta mak, ömsom vräker ner i enorma mänger... Jag vill ut i trädgården, rena, planera, plantera...

Nu har vi höftdjup snö på hela tomten förutom den lilla gången vi skottat från dörren till uppfarten där bilen står, inklämd mellan manshöga snövallar... 

Under all snö, finns mitt höst/vinterpynt. Min gamla kälke, mina stolar, klädda kronor och annat mys jag pyntat med ute för jul, så tomten skulle bli glad.

Snön lade ett pudrigt täcke över allt. det var jättefint. Sen kom S N Ö N. Och dränkte allt. Nu syns det inte ens var sakerna finns.... Men det som gösm i snö - kommer fram i tö...hoppas jag.

Det är fortfarande inneväder. Mysa med varmt te och nybakt... Hmm, borde baka nåt gott i min nya Rosa vän som jag fick av maken och mina föräldrar i julklapp :-) :-) :-) Kan inte se mig mätt på denna ljuvliga skönhet :-)


Spela spel. Det är väl  en typisk inneväder-syssla. När man bloggat klart... :-)

Spelar ni spel? Själva eller med familjen/vänner? Vi spelar gärna spel. Helst TP, eller liknande kunskapsspel.

På nyårsresan till gotland spelade vi TP (Trivial Pursuit) med våra resekompisar. En spelomgång tog tre dygn... Med avbrott för hästridning, nyårsmiddag, promenader, minigolf, biljardspel och lasedome.... Vi hade ett fulltecknat program med massor av skoj... men OH vad roligt det var när spelomgången tillslut var klar, då hade vi kämpat länge och väl.

Kortspel är också roligt. Mormor och jag brukade lära oss nya kortspel varje gång vi sågs. Hon hade en bok med olika kortspel i, där ur läste vi reglerna och sedan satte vi igång och spelade tills vi kunde det nya kortspelet.

Spelar ni poker? Numera finns det ju en uppsjö av spelsajter på internet... Jag har aldrig provat internetspel. Har du?

Till ex Klädpoker . Är det något du skulle kunna tänka dig prova på internet? Klicka gärna på länken och kolla själv, vad du tycker. Känns förvisso en smula... mindre kallt...än att spela Klädpoker "live".

Men är det inte en del av själva grejen med klädpoker? Att man spelar med/mot någon man gillar(maken/sambon/pojkvännen) och både vill och inte vill vinna ;-) Vet inte riktigt om jag skulle tycka det är samma sak att spela på nätet.  Nej, personligen gillar jag att spela spel, LIVE med vänner, familj eller ett sällskap man själv valt vid ett tillfälle man själv önskar. Sällskapsspel... Ja i rätt sällskap, tack. Spel på nätet är inte för mig :-)

Hur kom vi in på allt spelande??? Jo, det kalla snöiga vädret ställer till det med utelivet. Så var det.

Nej nu ska jag baka nåt varmt och gott :-) Min Rosa vän ropar ifrån köket :-)


Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Har ingen sådan rosa och fin som du har utan fick nöja mig med min gamla men vita assistent idag när det blev lite bakat här. Länge sedan vi spelade spel nu. Förut var det enormt mycket TP.



Kram Ullis

2010-03-03 @ 23:01:02
URL: http://levapalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0