Mindre än 24 timmar kvar - Bröllopsfeber?

Supersöta Victoria och stiliga Daniel tar emot sina gäster i Statshuset just nu.



Paret strålar av lycka och ser härligt kära ut tillsammans.

Jag gillar bröllopet och hela medias bevakning kring vår Kronprinsessas bröllopet! Hade jag inte fått se och höra allt, på tv och i tidningar, så hade jag kännt mig blåst på konfekten. Som medborgare i konungariket Sverige är det min fulla rätt att överösas med info om och inför Kronprinsessans bröllop!

Så alla Ni som klagar över den massmediala bevakningen - LÄGG NER!

Detta bröllop är en engång händelse. Den vill jag skall bevakas in i minsta detalj. Som mycket som möjligt! Jag tycker det är en fantastishändelse att HKH Victoria får gifta sig med sin hjärtans valda Daniel.

Ni som inte vill höra - sluta lyssna.

Jag jämför det gärna med alla OS, VM, EM och alla andra - för mig - urtrista sportevenemang som pumpas ut i tv och tidningar dagligen. Jag överöses av sport på alla kanaler under VM och OS. Helt utan att jag vill se och höra på det. Veckor i sträck!

Och dessa plågor återkommer igen och igen och igen. År efter år... LÅT MIG SLIPPA! Så jag stänger helt enkelt av tvn under dessa evenemang då jag fått nog! Lätt som en plätt. Och jag gnäller inte över evenemangen. Jag bara låter bli att se, läsa och följa dem om jag får nog. Jag har full förståelse för alla som VILL se och följa sportevenemang. Varsågoda. Njut! Men jag låter bli.

Till er som lessnat på kronprinsessans bröllopsfeber säger jag - stäng av då! Sluta läs. Bry er ej.

För denna härliga händelse kommer inte tillbaka igen. Detta är en engångshändelse som jag är glad att få uppleva!

Låt nu Victoria och Daniel få sin dag imorgon och låt dom sedan slippa mediabevakningen ett halvår eller två.... Låt dom vila upp sig och orka fortsätta sina jobb som representanter för Sverige - för bättre kandidat till det jobbet än Victoria finns inte :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0