Sommarledigt med trädgårdsprojekt

Värmen är här och man är lite matt av all hetta...

Semesterdax kommande veckor och det blir stiljte här på bloggen eftersom vi inte har internet på landet...men hur skönt är inte det??? Nedkopplad och avkopplad :-)

Det finns även fullt av trädgårdsprojet här hemma som vi  tänkt fylla semestern med:-)

Först skall vi måla nya staketet mellan oss och grannen, det blir snyggt svart.



Sedan ska vi plantera en Vit syrenhäck, ca 20 meter lång. Har hämtat plantorna idag.





Sedan skall vi bygga en trappa vid altanen. Virket köpt. Modellen klar. Här är några ideer...





Till sist skall vår nya köksträdgård planeras, förberedas och färdigställas inför nästa säsong :-)

Några förslag:







Visst låter det väl som en avkopplande semester :-) Ja iallafall för mig, för jag har ju planerat, designat och förberett allt. Nu ska maken få gräva, bygga och bära :-) hi hi, jag ska minnsan slita jag oxo :-)

Så nu stänger jag bloggen för semester!



Ses snart, ha en härlig sommar!






Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Hoppas att du får det riktigt bra på semestern. Låter som om ni har en del att göra men det blir säkert jättebra när det blir klart.

Kram Ullis

2010-07-19 @ 20:51:02
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Linn <3

Heisann, Endelig har gaven kommet fram ;) Hurra !

Tusen takk, og klem

2010-07-20 @ 00:00:09
URL: http://www.vinterhvitt.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Ja då önskar jag er en riktigt trevlig, skön och fixande semester ;)

Lycka till med allt, ser fram emot att få delta via bloggen!

Kram Sussi

2010-07-21 @ 22:31:37
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0