Formex mässan & Prinsessbröllop

Fullt av prylar, pryttlar, grejjor och grunkor.
Vissa onödiga, andra underbara. Såklart.
För den här mässan är ju inköpsmeccat för butiksinnehavarna.



Här gick vi runt en hel dag och "dregglade" på vissa ting och blundade för andra :-)

Vem kan besöka FORMEX?
Vi välkomnar alla som arbetar inom inom present-, hemtextil- och inredningsbranschen.
Inköpare, inredare, designers, stylister, media och arkitekter.

Eftersom Formex är en branschmässa gäller följande 2 alternativ som besökarbehörighet:
1. Inbjudan från utställare - Du har redan fått en biljett och kan registrera dig i förväg.
 Skriv ut din besökarbricka och ta med till mässan.

2. Kopia på ditt företags giltiga registreringsbevis -
ta med till mässan och visa upp i kassan så kan du köpa biljett på plats.

Vad gjorde jag på Formex?
I mitt yrke (inredare) är det viktigt med bra koll, så håller jag gärna koll på nyheter och aktuella ting för att kunna erbjuda och rådge mina inredningkunder. Det är självklart även mitt största intresse, så det var inte direkt plågsamt att besöka mässan :-)


Det fanns såklart mycket härligt och jag skulle kunna visa mängder av foton. Men istället har jag valt att visa min favvobild av Kronprinsessan Victoria & hennes Daniel och några produkter att fria det kungliga bröllopet med.



En separat utställning fanns såklart på mässan. Där visades allehanda ting med monogram från kronprinsesseparet Victoria & Daniel, saker dom personligen godkänt skall få säljas som minne av deras framtida högtid.



Klassiskt mönster, diskreta färger, platt design.
Jag var inte imponerad.
Men det fanns en del ljusglimtar som jag skulle kunna
 tänka mig köpa och verkligen använda här hemma.

Tyvärr fick jag ingen bild på porslinsskålen jag gillade...



Är dom inte vansinnigt snygga, vackra, kära, harmoniska och lyckliga på bilden nedan så säg... :-)

Vår supervackra kronprinsessa som snart skall stå brud! På bilden ser även Daniel harmonisk ut, och inte så "konstlat stel" som han annars lätt blir på bild (inte så konstigt med tanke på vad han ger sig in i...).




Det läckra bröllopsmönstet som finns gemensamt på alla
 produkter syns på tapeten bakom tavlan med Victoria & Daniel.






Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Kul att få gå på mässa och se allt nytt som kommer. Här försöker jag renas så att jag kan köpa något nytt till våren.



Ha en bra vecka!

kram Ullis

2010-01-31 @ 23:24:11
URL: http://levapalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0