ÄÄÄntligen - Vinnarna !!!

Nu har jag fått lite ordning på datorn, hoppas det håller i sig nu :-)


Snön som började singla ner i sakta mak
under eftermiddagen igår har hittills vuxit till sig med ca 32 cm!!!
Det snöar fortfarande rejält mycket och det är SÅ vackert :-)


Jag är så glad för denna underbara vita vinter, snö och kyla.
Lite väl mycket kyla ibland.

Vi har haft runt 13 grader inne under ca 10 dagar
i januaris början då värmen slogs ut pga den stränga kylan ute.
Det var ca -25 grader ute dagtid.

13 grader inne. Det blev centimertjock is på fönstrens insida.
Då var inte mina orkideer glada.
 Dom frös fast mot glasrutorna och det blev operation blomsterräddning.
Försiktigt försiktigt lirka loss bladen från isen på rutans insida,
och placera samtliga plantor på matbordet.

Vackert? Ja fantastiskt. Men svinkallt :-)

Så stod plantorna på matbordet i 10 dagar
tills värmen lyckades komma över 17 grader inne igen.
Då försvann isen på glasens insida och blommorna kunde flyttas tillbaka...



Nu har jag dragit vinnarnaJULTÄVLINGEN här på bloggen :-)



Denna "LJUSPÅSE" är vinsten till 4 vinnare.
En vinnare får dessutom en söt doftpås från GREENGATE...

Vinnarna av de 4 ljuspåsarna är:

Maria - promenader på landet

Ullis - leva på landet

LenaS - ett vitare hem

Sussi - garden house


Den som dessutom vinner doftpåsen från GreenGate är:

LenaS- ett vitare hem



GRATTIS ALLA VINNARE!!!


Maila er adress till mig så kommer vinsten på posten
 så snart postverket hinner fram i snön:-)

Extra GRATTIS till LenaS som vann BÅDA vinsterna :-)



Tack till alla er som deltog i tävlingen!!!


Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så glad jag blir så här på torsdagskvällen. Härlig överraskning. Så trist att ni fick det så kallt. Tycker att det räcker att det varit så kyligt ute.



Kram Ullis

2010-01-28 @ 21:54:59
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: LenaS

Nämen åh vad glad jag blir, supertack!!! Mailar dig genast!

Kramis/LenaS

2010-01-29 @ 06:56:42
URL: http://ettvitarehem.blogspot.se
Postat av: Sussi

Såå glad jag blir, tänka sig att jag vann!

Hoppas verkligen dina orkideer klarar sig.

Ha en riktigt trevlig helg, kram Sussi

2010-01-29 @ 22:22:51
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0