Vårtecken från Fridas Gård



En kraftig trädgårdslängtan har slagit till hos mig...



Jag vill se gröna knoppar, höra fågelkvitter,
kunna gå barfota på gräsmattan, pyssla med utemöblerna,
göra nya pynt utomhus, rensa i rabatterna,
titta efter spirande grönska, njuta av växande blommors livskraft...

OJ VAD JAG LÄNGTAR



men jag ser bara snö, knappt ens slask.

Idag har vi ca 45 cm snö på hela tomten,
utom där vi har skottat höga vallar,
dom är runt 120 cm höga nu när allt börjat töa...


Jag har hört en fågel,
den försökte kvittra men det lät mer som
en frusen bedjan om värme, än hopp om våren...



Jag gick på gräsmattan...nåja iallafall på skaren,
och när den gick sönder ibland så for jag ner
 så snön nådde långt upp på låret. Nej jag är inte dvärg.
Vi har MASSOR av snö kvar...



Låter jag bitter?  hmmm. nä men ...
Jag är väl inte superglad åt snön längre.... Dags får våren nu...



MEN det har varit en ljuvlig vinter trots trafikkaos och 13 grader inne...
Det var då vi fick is på fönsterrutorna INNE... Minns ni?

Nu vill jag kunna hänga upp denna skylt:



eller lägga denna sten på entretrappan:



Det vore lycka just nu :-)

Hoppas PÅSKEN har vår i äggen!!!

ALLA BILDER OVAN KOMMER FRÅN FRIDAS GÅRD





Kommentarer
Postat av: Anna

Du är inte ensam om denna längtan kan jag säga :)



Vi är fler som önskar vår i påskäggen...hihih!



Ha en riktigt trevlig påskafton!



kram-kram

2010-04-03 @ 07:49:48
URL: http://levinda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0