Påsken kom och gick...

När vi kom hem från mormors 94-årskalas (se tidigare inlägg)
började jag förbereda påskkalaset vi skulle ha hos oss i år.


Jag fyllde små påskägg och använde som bordsplacering.


Och jag slog in några påskpresenter


och pyntade dem med fjädrar såklart :-)


och jag bakade min berömda passionsmoussetårta igen :-) ...
 

med hjälp av min Rosa kompis!

*************************************

På självaste skärtorsdagen samlades delar av familjen hos oss
 för påskmiddag och ägg-byten :-)

Vi hade en liten påskbuffé uppdukad i köket,
där gästerna kunde välja ur menyn:


Välkomstdrink
Persikosaft & Passionfruktsoda
Snittar på mörkt rågbröd med Laxost & dillkvist

MiniBuffé
Ägghalvor med tre sorters fyllning
Hemgjorda köttbullar
Prinskorv
Ungsvbakad lax
Kall ört&gurk sås
Olika sorters sill, bla min nya favorit: Svartvinbärs-sill!
Kokt dillpotatis

Påskmust som dryck enligt allas önskan :-)

Dessert
Mango&passionsfrukt-moussetårta på kladdig browniebotten
Dekorerad med passionsfrukt, marsipankycklingar och persikorskivor

Kaffe, påskmust & hembakta kademummabullar avslutade kalaset

Denna meny blev mycket uppskattad av hela sällskapet och alla faten tömdes :-)

**************************
På långfredagen åkte vi till mina föräldrar och stannade där resten av påsken.
Som vanligt serverades massa god mat och påskägg i långa banor... 

Solen strålade på fredagen & lördagen och jag städade
& pysslade i rabatterna hos mamma & Pappa. 

I söndags hade vi grått och mulet, och genast var kylan tillbaka.

Sen kom snön.
JAPP, det snöade ca 15 cm på bara några timmar och vintern kom tillbaka...

Så vi åkte hem. I sakta mak för det var glashalt...
Kom hem sent i går kväll, annandag påsk.

Så nu är påskehelgen över för min del.
 Jag har lite påskpynt kvar men det försvinner snarast :-)







Kommentarer
Postat av: Brunkullan med mosipperötter

Så kul att du gillade gåvorna! Jag fick faktiskt också min gåva dagen innan jag for till Barcelona...det var lite skoj, för jag fick också en sådan slickepott bla:) Ska visa bilder sen.



Jag hade spanat in dina rosa köksdrömmar, och den rosa Kitchen Aiden...så jag hoppades att det rosa temat skulle vara mitt i prick. Toppen att det stämde:)



Kram Susanne

2010-04-07 @ 10:35:40
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0