NORDISKA TRÄDGÅRDAR 2010




Iår ska jag jobba på MÄSSAN NORDISKA TRÄDGÅRDAR. Ska bli jättekul!

Lämnade mässan ikväll vid 18-tiden. Då var många montrar ännu inte klara och det luktade målarfärg och stora sopmaskiner åkte omkring. I montrarna låg det påsar med jord och vagnar med plantor och annat material. Men många var färdiga och bara väntar på Er imorgon! 

Mässan innehåller samma sak som förr, men det finns nåt för alla. För de som har hus (med trädgård) och vill pynta så finns det mycket. För oss, som har trädgård (med hus) finns det också mycket men vi får leta lite längre. 

Det finns en avsevärd mängd prinsesskronor i år, men också fina idéträdgårdar och utställningsträdgårdar, speciellt fina är nog Ulf Nordfjells i entreen, där den tyvärr känns lite ensam, och Zetas fina monter. Jag gillade att det inte var fullsmockat med blommor i Zetas plantering, det kändes mer som en vanlig skogsbacke. 

Annars finns det holländska lökar i pallvis, "blommande ormbunkar", massor med sticklingar, snygga visningsplantor. Och eldsjälar; smide, konstverk och pluggbrätten med ompysslade småplantor, ibland i flera år, för att vi ska få köpa dem nu! 25 kr st för 3-åriga blåsippsplantor hos Pratensis. Kan knappast vara mycket arbetsersättning på dem, men jag applåderar entusiasmen.

Så besök mässan torsdag till söndag denna vecka så ses vi där!


Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Skulle gärna varit där jag också.

Kram Ullis

2010-04-08 @ 23:06:53
URL: http://levapalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0