Årets pelargon 2010 min Mormors favoritblomma



Här kommer mina favortibilder på "pellisar" från mässan Nordiska trädgårdar!



Jag har alltid älskat blommor.
Min söta lilla Mormor har ofta berättat för mig att jag var 1,5 år gammal
när jag planterade blommor med henne första gången.

Ja, det vill säga mormor planterade och jag drog upp dem igen :-)




Så jag tog ett stadigt grepp om pelagonen med blad och allt 
(för mormor älskar pelagoner och planterade dem överallt)
löft upp den nyplanterade blomman och gick till mormor
 med orden "mommo bomma"...

Jag plockade ju nämligen blommor till mormor! :-)



Mormor tackade mig artigt för de fina blommorna hon fick av mig
 och planterade diskret tillbaka dem i rabatterna vartefter som :-)



När jag sedan växte upp och det visade sig att min passion för
blomster inte avtog så blev denna story vardagsmat :-)



I år har ÄGGSKALSPELAGONEN "RASPBERRY" utsetts till Årets Pelargon.
Mormor fick en sådan av mig på sin 94åriga födelsedag nyligen.


Visst är den väl läcker?





I helgen ska jag väcka rabatterna till liv! Vad ska du göra?

Trevlig helg!





Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken underbar och härlig historia om pelargoniorna :) mycket mysigt att få läsa



Kram Malin

2010-05-01 @ 14:21:51
URL: http://joyforhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0