Leila & jag

Nu ska här bakas och syltas!!!

Jag har ju tidigare rapporterat min lingon-skörd,
blåbärsskörd och svartavinbärs-skörd.

Idag fick jag lunchbesök av mor & far.
Dom hade med sig underbara presenter från trädgården till mig: 

3 kg blå plommon



3 kg päron

 

4 kg äpplen



4 kg rödbetor



Nu ska jag leta goda recept och planera alla inköp
 som behövs inför min bakardag på torsdag eller fredag.

Har såklart mina biblar redo:
* Leilas "a piece of cace"
* Systrarna Eisenman " sömmaren söta"
* Systrarna Eisenman " två systrars söta"
* Therese Wikström " Njut En liten smula"
* Maria Öhrn "smulpajer"


Jag har hittills funderat på att baka:

* Äppel & rödbetskaka
* Rödbetsmatbröd
* Äppelbullar
* Blåbärsbullar

och kanske göra:

* inlagda rödbetor
* plommon chutney
* lingonsylt
* svartvinbärs gele
* svartvinbärs saft

VAD MER???

Snälla, hjälp mig med era favoritideer och recept
 till de härliga frukter och bär jag fått!!!



Kommentarer
Postat av: Maria

Tvär kom på en blåbärspaj med smördeg som min mamma brukade gör när jag var litn..

Alltså hoh gjorde en smördeg ohc hällde på blåbär, socker och lite poatismjöl sen in i ugnen.

Hon gjorde alltid flera pajer åt gången i såna där metallformar som mna kan köpa på mataffärer sen frös hon in och tog fram och värmde på när vi fick främmande. Helt perfekt faktiskt:)Och jätte goda!

Du kan också göra blåbärsmarmelad och smaksätta med lite punch, äppelmos är ju SÅ gott!! Leilas blåbärsmuffins med crumble, lingonbröd. Testa äppelpannkak som jag gjorde igår! Den var super god och barnen älskade den =)

Eller äppelkakan som jag la ut recept på i min blogg med nötter eller mandel i=) SÅ GOD!!



Lite rörig kommentar det här ;-)



Hoppas det går bra med bakningen=)

Ett enkelt sätt med recept är juh att söka på Google då får du recept och inköpslistor.

Kramar i massor!!

2009-09-15 @ 20:34:14
URL: http://cupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0