Bakning med pasteller från förr

Under semestern förvandlades den gräsliga MÖRKA RÖDA hörnan i köket till en ljus plats för mina bak-grejer. Förvandlingen finns här.

Nu har jag såklart pysslat om en del  på hyllorna för att få plats med alla loppisfynd :-) Blandat med mina "darlings" från Green gate, Mateus och Ib Laursen m fl...

Hörnan är ännu ej helt klar, det fattas några små hyllor, krokar och annat smått, men det är på gång så snart jag hittat "rätt detaljer" :-)

Så här ser min bak-hörna ut i köket just nu:


Färgskalan jag valt är;
 vitt & pastellrosa med en touch av babyblått och ljusgrönt!


Här är detaljbilder på understa hyllan, sett från höger!

Ser ni den underbara porslinsskärbrädan? :-)

Rosa gallerbricka är loppisfynd.
Blommiga papperslyktan från 50-talet är en present
 från en vän som vet vad jag gillar :-)

Blå spritsen är en present. Perfekt till cupcakes. SÅ BRA!!!



Den gröna skålen är en ljuvlig gammal glaskanna :-) Loppisfynd igen!


Äggdelaren är köpt i antikaffär för 15 år sedan. Använs ofta och är jättebra :-)
Rosa bakformarna är i silikon.
Favoriter: Greengate burkar och Mateusfat...

Rosa hjärtformade bakskålar är present från min älskling :-)



Här är detaljbilder på den övre hyllan, sett från vänster :-)

Missa inte den underbara köttklubban i PORSLIN!!! 
Köpt i antikaffär för ca 10 år sedan!


Syns det att jag gillar tårtfat/kuopr i glas??? hi hi

Bakformarna (i stora glasskålen) är arvegods från min mormor & farmor.


De söta blå kannorna är arvegods från min mormor :-)

Bakformen som formar höga, ljuvliga kakor fick jag av mamma när jag flyttade hemifrån.
Hon visste ju att jag älskar bakning :-)

Röda mandelkvarnen är ärvd efter min farmor!








Kommentarer
Postat av: Lotta

Å vilken fin bakhörna..helt i min stil. Vad kul det är att ha fina saker..de behöver inte vara nya..eller hur..Det är fint att blanda.

Kram Lotta

2009-09-08 @ 08:00:17
URL: http://mittlivplandet.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken helt underbar hörna!!! en sån skulle jag GÄRNA ha!!! ;-) Jag älskar alla färger i Green Gate serien...det är SÅ svårt att välja bort ngn;-)

Kram på dig ha en bra dag!!!

2009-09-08 @ 09:02:15
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: NETTAN

hej.. fin sida du har.. vist e de kul att pyssla ..mina änglar kom till oxå på det vis man böjar med en sen är det kört.. men kul...

soliga hälsningar från skåne.nettan

2009-09-08 @ 18:12:24
URL: http://www.olssonsivinninge.blogspot.com
Postat av: Karin Lindström

Hej!



Tusen tack för rar kommentar och titten hos mig!



Vilken trevlig blogg du har! Din hörna ser ljuvlig ut, så mycket fina saker. Såg att du varit på Taxinge, jag glömde helt bort den mässan fast den ligger nära oss. Synd för det såg ut att vara mycket fint.



Tack för titten och du är varmt välkommen tillbaka till mig!



Hälsningar

Karin

2009-09-08 @ 22:51:25
URL: http://karinlindstrom.blogspot.com
Postat av: sofie

JAG FULLKOMLIGT DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR PÅ DETTA INLÄGG!

Mitt hjärta smälter och jag vill bara ha ALLT det du har! Du är det ok om jag länkar till dig i min blogg? :)



Kram!

2009-10-04 @ 09:17:09
URL: http://LITENDELAVMIG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0