Min trädgård - inför swappen :-)

Vi har flyttat in i ett hus för 1,5 är sedan, där trädgården var totalt miss-skött. Det fanns bara stora grova prydnadsbuskar som blivit så stora att det ej gick att gå runt huset längre.

Alla tidigare fruktträd och bärbuskar tog förra ägaren bort innan vi flyttade in :-(
Kvar blev de gigantiska buskarna.

Men pappa kom hit med sin motorsåg, sen var dem pust väck!
och OJ vilken stor tomt vi fick :-)

Redan när vi flyttade in planterade jag en hel del, 
oh,  vad det tog sig andra sommaren:-)

Kolla så stora rosorna och kaprifolen runt hörnet blivit...

Så här ser vårt hus ut från Altansidan!

Nu har vi ju bara en liten tomt (ca 600 kvm) men röjningen gjorde en enorm skillnad.

Det är NU det börjar. Planering. Funderingar. Tamkar. Drömmar.

om den NYA trädgården...

För jag önskar mig gamla växter som Rosor, Pioner, Akleja, Riddarsporre, Löjtnantshjärta, Fänrikshjärta, Lupiner, Malva, Liljekonvaljer, Syerner, Hägg, Kaprifol, Klematis, Murgröna, Fruktträd & bärbuskar.

Så ser listan ut just nu. En start.

Vidare önskas ett växthus, pool och inglasad balkong.

Små billiga projekt alltså :-)

Framför altanen har vi nu gräsmatta som skall repareras där alla buskar tidigare fanns.

Gräs har vi. Och häcken runt tomten. Sedan inget mer...

Älskar även kryddor. Har ett miniväxthus med kryddor & kryddskyltar i bredvid grillen. Doftar ljuvligt och är SÅ gott på maten :-)


Färger i vår trädgård? Vitt, Rosa & Svart!!!

Alla krukor & möbler är svarta.
Dynor och kuddar är rosa, vita och rosenmönstrat.

Alla blommor Rosa & Vita samt Svarta, då vi hittar.

Alla trädgårdredskap är Rosa (mina) & Svarta (makens).

Mina trädgårdsstövlar är Svarta med rosa rosor på.
Mina handskar är rosa skinn samt rosa blommig bomull.
Mina trädgårdsväskor är rosa samt vit med rosor. Skall köpa en svart till maken :-)

Vi gillar dessa färger och skall försöka ge bort alla plantor som har andra färger.


Altanbilden får presentera våra färger

Här trivs vi så bra, medan resten av trädgården planeras och planteras fram :-)

Det var en liten presentation av vår trädgård!

Kram Helena  / Franska Liljan

Kommentarer
Postat av: Maria

Men GUD så LJUVLIGT!!! Det är så underbart med klätterväxter och rosenbuskar! Verkligen jätte fint =D Tänkte lägga ut bilder på vår trädgård men jag måste nog vänta i två månader innan ngt har slagit ut. Vi planterade massor förra året så jag har inga bra bilder än. Men i sommar så! :)

2009-05-16 @ 15:06:20
URL: http://cupcake.blogg
Postat av: Anette

Vad fint ni har det :-)! Jag har försökt ordna lite växtlighet runt vårt hus men det går dåligt. Eftersom jag är slö när det kommer till ogräsrensning så har jag flyttat ut alla perenna växter från husväggen och planterat dem vid häcken istället. Närmast huset har jag i princip bara krukodlingar men det blir ju inte samma frodiga grönska av det tyvärr.



Må så gott!



Kram från Anette

2009-05-16 @ 21:24:11
URL: http://eddans.blogspot.com
Postat av: ClaraBella

Du har ju en alldeles himmelsk trädgård! Vad avundsjuk jag blir.

Är det mycket jobb?

2009-05-17 @ 12:05:11
URL: http://ekohornan.blogg.se/
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så kul att se bilder från din trädgård och hus. Din hemliga vän har säkert fått lite tips. Vilka enorma rosor ni har. Vad är det för sort?



Ha det bra!

Kram Ullis

2009-05-19 @ 22:07:26
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hällå!



Men ojojoj... Så fint ni har fått det, helt otroligt vackra blommor och jar är helt förundrad över hur mycket det har blommat ut, här är inte björkarna helt utslagna ännu :)



Ha det fint!

2009-05-21 @ 22:45:32
URL: http://rosahemmet.blogspot.com
Postat av: anna

Vilka helt FANTASTISKA klängrosor! Hur många år har du haft dom?

2009-05-27 @ 22:25:59
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0