TÄVLINGENS VINNARE ♥...



Som ni märkt har tävlingssvaret dröjt en smula...
För helt plötsligt var svaret inte längre självklart...

Oh vad många härliga gissningar som trillat in till tävlingen!

Enfärgat, blommigt, färgglatt... ja förslagen var intressanta att läsa om,  
för maken och jag började tänka till.

Vad har vi egentligen MEST av... Klart vi har mest enfärgat, eller???

Vi gick helt enkelt runt i huset och kollade...

Så vad blev det rätta svaret???

* Blommigt: Nä, bara utomhus på sommaren (rosiga plädar & sittdynor)
 samt lite plåtburkar i tvättstugan...

* Randigt: Nä, ingenstans.

* Prickigt: Nä, ingenstans.

* Rutigt: Nä, ingenstans heller
(om man bortser från husets originaltaperer som vi renoverat bort..)

* Enfärgat: Nja, bara på väggarna i vardagsrummet
och sovrummet, och i båda rummen är vi mitt i renoveringen.

* Franska Liljan: Jo visst finns den både här och där:
som krokar, lampetter samt som en tavla.
MEN är inte det mönster som förekommer MEST, konstigt nog....

för det är:

MEDALJONGER!!!

Yepp. När vi gick från rum till rum så märkte vi
att mönstret medaljonger finns snudd på överallt.

Bildbevis finns och kommer att läggas upp snarast, troligast i helgen!

Sovrum: gardiner  (röda+ gröna) & Sängkläder (beiga)
Vardagsrummet: Gardiner (röda + guld) & kuddar (svarta).
Köket: Duk (beige) och bordstabletter (guld & svarta)
Entréhall: Tapet
Trapphuset: Tapet
Gästrum: Tapet
Arbetsrum: Tapet + matta
Altan: Kuddarna (rosa)

Längre har vi inte hunnit renovera....
Finns ju några rum kvar med 70-talet mode kvar...

Men vi ser en favvotrend hon oss - vi gillar medaljonger!

BLEV NI CHOCKADE NU???? :-) hi hi

Nu var det ingen som var modig nog(?) att gissa på medaljonger,
så vi drog lott  bland alla er som deltog:

och vinnaren av VÄGGORDET blev:
Anki / Lantligt i Stan

och KAKFORMARNA vanns av:
Lotta / Lottas lilla krypin

G R A T T I S Tjejer!!!

Maila era adresser till mig
(franskaliljanATyahooPUNKTse)
så kommer era vinster på posten!



♥  Helena /Franska Liljan  ♥





Kommentarer
Postat av: Eddan

Grattis till vinnarna!



Jag tyckte det var lite kul att ni själva inte ens var säkra på hur svaret löd ;-). Det gäller att se sitt hem med lite andra ögon då och då, eller hur?



Må så gott!



Kram från Anette

2009-02-19 @ 19:38:29
URL: http://eddans.blogspot.com
Postat av: Anki - Lantligt i stan

Ohhhhh vad glad jag blir!! Jag har aldrig vunnit i någon tävling förut! Väggord som jag har suktat efter länge, men inte tagit mig för att skaffa. Tack snälla! Jag mailar till dig! (Kommer förmodligen att sitta i soffan och småle resten av kvällen...)

Kram Anki

2009-02-19 @ 21:03:00
URL: http://www.lantligtistan.blogspot.com/
Postat av: Ullis/Leva på landet

Ja det hade jag ju aldrig gissat på. Grattis till vinnarna.



Kramar Ullis

2009-02-19 @ 21:59:32
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: hemtrevnadmarie

Hejsan!!

Kul att du ville tävla hos mig!!

Grattis till ettårsjubileet själv!!!

Jag önskar dig lycka till, och en fin helg!

kramis

2009-02-19 @ 22:29:01
URL: http://hemtrevnadirud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0