Utepynt mötte tomten

Pyntade entrén ute till jul, men dagarna innan jul så föll
60 cm snö över allt så inget syntes när tomten kom :-)

Mörka, trista foton tagna på kvällstid i lätt snöfall, tyvärr...

Dörrkransen på ytterdörren.
Enkel i år. Bara ris, kottar, kanel och röda rosetter :-)

Granrisranka med små lampor sitter runt dörren.

På trappan till köket (bredvid entredörren) ställde jag min gamla kälke
som jag ärvt av mormor. Hon fick den när hon var barn.

På kälken ställde jag min vita stora krona
som jag klädde varannan båge på med buxbomkvistar. 


Vattenkannan i zink gjorde sällskap på trappen.

I de stora krukorna vid entren lade jag grön mossa röda äpplen,
stora kanelstänger och lysande buxbomklot (makens julklapp förra året)



Cypresser (?) med grön mossa och röda äpplen är fint i krukorna!
I bakgrunden syns mitt zinkbadkar (upp och ner) och en zinklykta.



Översnöat mosshjärta, och röda bär i zinkkrukan...

Missa inte min jultävling som pågår till den 13 januari!


♥ ♥ ♥ Kram Helena ♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: Mitt Skärgårdsliv

Tack för kommentarerna hos mig. Så fint du pyntat ute. Synd om inget av det fina syntes när tomten kom men vi fick en vit jul och det var ju toppen :) Ha det bra, ska kika in här igen!

2009-12-28 @ 21:12:16
URL: http://www.mitt-skargardsliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0