Antika spetsar med ljuvliga rosor

Antika spetsar & ljuvliga rosor är temat på fynden...

Jo det har fyndats igen!

Denna gång hittade maken och jag en fantastik liten charmig antikbutik
med de mest ljuvliga spets och brodyrprydda örngott man kan tänka sig!


Knäppning med band eller knappar på dessa juvliga karameller!


Vilkent härligt hantverk!


Visst är det ljuvligt....?

Nu  ska jag leta fram min fina krustång jag fått av mormor när jag var liten (ca 8-9 år).
Redan då var jag "kär" i krusiga band på kudden!



♥ Helena / Franska Liljan ♥



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hej!!



Oj oj så mycket jag missat här när jag var borta!!! Massa goda bakverk och härliga loppisfynd!!!! Vilka UNDERBARA örngott!!!!



Ha det bra!!



Kram Ellinor

2008-09-16 @ 15:05:51
URL: http://vittarvackert.blogspot.com
Postat av: Eva

Hej Helena,

Oj, vilka underbara skatter du har hittat. Vilket arbete och så vackra!

Vem har inte suttit hemma hos mormor och krusat banden på örngotten. Mmmm, det väcker minnen till liv och så gott det luktade dessutom.

Kram Eva

2008-09-16 @ 23:05:11
URL: http://www.loppanpaberget.bloggspot.com
Postat av: Hannis

Oj,så många fina!

Samlar på gamla lakan och örngott men är inte så duktig att jag krusar dom=))



Kram Hannis

2008-09-17 @ 07:17:55
Postat av: Linah

Verkligen fina=) Har också en kärlek till fina spetsar. SPeciellt på kudden. Är mycket skönare att sova på ler.. Blåbärsbullarna ser samskens ut. Ska ha dop om en månad.. Kanske vore något då.? Är receptet hemligt??=)

2008-09-17 @ 23:16:54
URL: http://www.pastellvit.blogspot.com
Postat av: Britt

Hej!

Var hittar du så fina auktioner?

Jag fötsöker virka själv men det blir inte samma sak, man behöver oblekt lakansväv el lite nött sån.

2009-01-19 @ 00:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0