Franska Liljan kakforms-samling!

För lite sedan skickade jag en utmärkelse
till rara Titti med bloggen Under Kalas Eken.

Titta så rart hon skrev om både utmärkelsen och mig här

Här saxsar jag texten från Titti:

"Tack goa Helena, Franska Liljan, för den fina utmärkelsen!
Jag blir så glad och rörd över att du ville ge den till mig och
jag ger den direkt tillbaka till dej med en varm kram till!
Tänk, nuförtiden kan jag inte se en fransk lilja utan att tänka på dej ;)
Har du sett pepparkaksformen som är en fransk lilja?"

och kolla så fin bakform ( Franska Liljan) hon visar!

Nu har jag lyckan att, sedan 3 månader, vara gift med världens bästa make
så redan förra julen försåg han mig med dessa kakformar till min lilla samling

En Fransk Lilja & Ett stjärnfall


Vi har även dessa kakformar i samlingen! Älgen är min makes form :-)


Dessa kakformar har jag ärvt av mormor, de är gamla och har härlig patina.



Dessa formar är miniformar. Jättesöta.



Här ser ni hela min samling - hittills :-)



TACK TITTI för att du tänker på mig när du ser Franska Liljor!
Du, och alla ni andra,  är ALLTID välkommen att meddela mig
när ni hittar saker med franska liljor på!

Ni missar väl inte auktionen på Zinkfatet?? Se nedan!

Kram Helena / Franska Liljan

Kommentarer
Postat av: Titti

Vilken fin samling! Vad fint det kommer bli med alla dessa som pepparkakor på ett fat till jul! Tänk vad mycket roliga motiv man kan hitta nuförtiden! De ärvda ,gamla är ju sååå charmiga med, vilken tur du haft! Önskar dej en skön första advent! Kram!

2008-11-26 @ 11:19:08
URL: http://www.underkalas-eken.blogspot.com
Postat av: ulrik

hej kan nog ha ett franska lijlan mått ,har tillverkat mått ,i tjugofem år

2009-12-05 @ 11:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0