Växthuset blev Örtträdgård

Älsklingen S vill grilla på vår altan! Trevligt tycker jag. Speciellt nu när altanen är klar, slipad och laserad i svart.

Ni som följt blogget vet ju hur tomten sett ut ett tag, med allt staplat på gräsmattan då balkong och altan renoverats samtidigt... Här syns en lited del  av den belamrade gräsmattan.

Växthuset gapar tomt och öde...
image546


Men nu har jag påbörjat altanens förvandling. Jag har börjat inreda med mys-del och mat-del.

Idag pysslade jag i blivande mat-delen.

Alla örter samlade mitt på bordet i väntan på planteringen...
 image547

Alla örterna fått sin plats i växthuset och jag fyller på med jord och gödsel.
image550

image548

image549

Mina favorit kryddskyltar pryder planteringen. Hittar ni sådana skyltar så säg till mig, jag behöver flera!!!
image551

Jag planterade alla örter i miniväxthuset och placerade det bredvid nya grillen. Bara att plocka godbitar direkt till tallriken om man så önskar!
image552

Innuti doftar det såååå gott. Nu blir jag hungrig!

image553

image554

image555


Förhoppningsvis får vi en ogräsfri krydd-trädgård i år :-)

♥ Helena / Franska Liljan ♥



Kommentarer
Postat av: Helene

Hej Helena!
Vilket vackert växthus, nyfiken på vart man kan få tag på ett sådant?
Ha en fin vecka!
Kram Helene

2008-05-26 @ 21:27:14
URL: http://vaniljdrommar.blogspot.com
Postat av: Helena/ Franska Liljan

Det vackra växthuset kom ifrån Ulriksdals Slottsträdgård för 4 år sedan. Jag tycker så mycket om det och blev så glad när jag fick det!

2008-05-26 @ 23:32:44
Postat av: Marita & Camilla i Heestrand

Vilket härligt växthus och vilken fin blogg du har .
Skyltarna med örtnamnen var också jätte fina
Här kommer vi att titta in ofta.
Ha en skön dag
Marita & Camilla i Heestrand

2008-05-27 @ 07:03:13
URL: http://mysigaheestrand.com
Postat av: Pernilla

Så fint och vilka fina skyltar.
/P

2008-05-27 @ 15:53:51
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: carina

Hej, går det bra att odla örter i ett växthus? Blir det inte för varmt? Jag funderar på att göra det. Men vet inte om det är bättre att sätta dem ute i det fria istället..?

2008-07-14 @ 19:21:36
URL: http://fejjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0