Nya krukor på altanen!

Som mycket annat på altanen blev även krukorna svarta & blanka!

image564

I denna inredningsälskande värld av vitt känns det helt rätt att bryta av med svart på altanen.
Nu låter det nog svartare än det är....

Räcket runt altanen är ju vitt ;-)

Blommorna som jag planterade i de snygga svarta krukorna är såklart VITA och ROSA,
med inslag av en och annan svart hornviol ;-)

image565

image566
Vita blommor: lejongap, hängpellis, dahlia och snöflinga.

image567
ROSA blommor: Lejongap, rosa hängpellis, surfina/millionbells, samt murgröna.

Snart kommer helhets bilder på matdelen och på mysdelen av altanen. Snart snart klart!


♥ Helena / Franska Liljan ♥





Kommentarer
Postat av: Pernilla

Visst är de snygga, krukorna. Jag har tummat på dem ett antal gånger men man kan ju inte bara köpa och köpa. Jag har intalat mig att de jag har hemma får duga och att jag ska spara slantarna.
Grattis till ett "snyggt köp".
/P

2008-05-30 @ 17:12:16
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Camilla

hej hej! Vad otroligt snygga krukor du köpt o blommorna gör sig verkligen i dem, de kommer fram på ett helt annat sätt än om du hade haft vita krukor! :) Ha en trevlig helg!

2008-05-30 @ 23:17:39
URL: http://www.rosahemmet.blogspot.com
Postat av: Margareta

Vad fint du gör på din altan. Kul att se om en månad eller så, då växterna har hunnit växa till sig.

2008-06-03 @ 08:36:17
URL: http://www.holmsundsblommor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0