Altanens Matgrupp klar!

Så här såg vårt nya matbord till altanen ut när vi köpte det nyligen.
Bordet hade matt teakskiva och silvergrå underrede & ben.

image574

Vi ville ha ett svart underrede & bordsben så Älsklingen S sprayade de delarna...

Först underredet...
image575

sedan bordsbenen...

image577

och jag oljade in teakdelarna på våra nya matstolar...

FÖRE: matt teakdetaljer
image580

EFTER: kolla färgskillnaden efter oljebehandlingen...
image578

Även bordets teakskiva fick oljebehandling...

FÖRE:
image581

EFTER:
image582

Färgskillnad???

Det blev hur snyggs som helst nu när teaken dragit åt sig den olja som behövdes.

Jag skall duka upp med monterat bord och stolar och visa er hur fint det blev!


♥ Helena / Franska Liljan ♥





Kommentarer
Postat av: a home far away

Vilka mysiga sommarblomster du visar!
Nu längtar jag ännu mer till sommar Sverige:-)

PS Jag har en utlottning på min blogg, 2 fina vinster, du får jättegärna delta:-)

Kram från Singapore

2008-06-02 @ 17:42:23
URL: http://vitaanglar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0