Vårens ROSA Trend hos Cult Design

Jag älskar ROSA och inreder gärna mitt hem med ROSA och ROSOR när våren och sommaren närnar sig. Jag blev så glad när jag fick höra att Vårens trend 2008 är just ROSA!!! Underbart.

image103

Våren 2008 är den klassiska rosen i ropet igen! Redan i gamla Kina fascinerades man av denna ljuvliga blomma. De olika dynastiernas kejsare ville ha den för sig själva och om någon "vanlig" människa ertappades med en ros, då högg man handen av den olyckliga. Även romarna, med kejsaren Nero i spetsen, älskade växten. De badade i hav av rosor, hällde rosenblad i vinet och njöt av blommans doft och utseende. Idag tipsar de trendiga festfixarna om kanderade rosenblad som snacks till mingelpartyt. Även Cult Design tror på rosen och låter den pryda en ny mönsterserie, Rosa.
image105image106image107







♥ Helena / Franska Liljan ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0