Rosenstövlar, Drömhem&Trädgård nr1-08

En av de sista shoppingturerna i Visby för denna gång. Vemodigt. Har haft  2 underbara veckor här med shopping, myspys och romantiska måltider med sambon!

När vi kom innan nyår så var det varmt. Sen kom kylan med nyårsfirandet och det höll i sig resten av veckan. Trodde jag skulle frysa ihjäl igår, när jag tog en lång promenad genom Visby. Blåsten gör det otoligt mycket kallare...

Värmde mig i olika inredningsbutiker och fönstershoppade lite. Men så hittade jag dessa fina stövlar som jag velat ha så länge men inte unnat mig tidigare pga dess prislapp. Svarta stövlar med utskurna rosor i överkanten. Design "Anncatrin Rosenqvist". 

Allt i Hemmet har listat dessa stövlar som köp-tips här

Så igår bara stod dom där på rean i Visby.  Plötsligt hade jag chansen att köpa mina drömstövlar på 50-70% utförsäljnings-rea! Gissa om jag slog till??? Yupp! 

Så nu är jag lycklig ägare till dessa vackra stövlar!

image18


Jag är sedan tidigare lycklig ägare till den vita trädgårdsväskan, som är en trogen följeslagare när jag pysslar i trädgården 

image19

samt roshanddukarna som hänger på vår "rosen-toalett", där all inrening är "rosig". SÅÅÅ fina!!!


image20


Nya numret av Drömhem & Trädgård nr1/08 trillade ner i postlådan för några dagar sedan. Härlig tidning! I senase numret finns ett repotage om Anncatrin Rosenqvist som designat stövlarna jag så länget velat ha.

image17

"Jag älskar spetsar och volanger" säger Anncatrin i Drömhem & Trädgård Nr 1/ 2008 Drömhem 1: Kika in hos Drömhems inredare Anncatrin Rosenqvist. Efter många år utomlands fann hon sina rötter i ett litet falurött hus där både rosor och nya idéer får ny näring."

Läs och N JU U T, för det ska jag göra!

  ♥ Helena / Franska Liljan ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0