Kanske dax för lite vår i fönstret?

Visst börjar det bli dax att ta in lite vår och piffa efter de efter-julen-överblommade-lökarna?!?!?

Jag har stor-rensat bland alla överblommade lökar av amaryllisar och hyacinter, men jag har inte hjärta att kasta något som ännu lever och har knoppar som kommer upp. Så några amaryllis-lökar klippte jag bara för att snygga till dem i väntan på att nästa amaryllisknopp skall slå ut.

Men nog sjunger blommorna på sista versen... Det är inte lång tid kvar innan jag hivar de sista julblommorna.

Längtar efter ljusa, fina vårväxter. Tulpaner, Orchideer (iofs året-runt-blomma), Pärlhyacinter, Vårviva och andra pastelliga söta blommor.

Jag ska fota mina fönster efter piffningen så visar jag skillnaden mot nu...

En vårig bild sålänge...

image32

♥ Helena / Franska Liljan ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0