Julgransplundring & Rosa Phaelanopsis Orchidé

Så här när snön viner kring öronen ( jag är ju kvar på snöiga, blåsiga Gotland) så drömmer jag mig bort till tiden efter julen, när jag får pynta på borden och i fönstren hemma med fräscha blommor och färger som hälsar våren välkommen in!

Rosa Phaleanopsis

Kunde ju inte låta bli att visa er bilden på en av mina favoriter, den rosa brudorkideen! Vanligtvis älskar jag de kritvita, de vita med gul mitt och de vita som drar åt lime. Men nu... nu är det rosa som gäller!

Ska ha julgransplundring hemma näst-nästa helg, med mina två små gud-döttrar ( 5 år & 2,5 år) så dessa veckor ska jag tok-njuta av sista jultiden! För julen ÄR underbar!

Men sedan ryker Julgranen med guld&silver-tema, misteln, julstjärnor, hyasinter, amaryllisar, tazetter, granris, lingonkransar, ljusslingor, adventsstjärnor, julkuddar och annat pynt!  Om jag nu verkligen kan slita mig från mina kära julpynts-prylar som är SÅ söta... ;-)

♥ Helena / Franska Liljan ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0