Ett vemodigt avsked...

image53


Julen är tyvärr över för denna gång... Min favorit-tid på året... Men det är bara 11 månader kvar till julafton ;-)


image50



Ikväll är det säsongens sista julkalas. Japp, du läste rätt. JULKALAS. Jo, jag vet att det är den 20 januari idag, men tjejgänget har traditionell julmiddag med julklappsbyte hos mig iår. Killarna ska ut på krogen ihop (för vår julfest är tjejernas only...)

image52


Har glittrande glögg med tillbehör som välkomstdryck


image51

Som Varmrätt blir det spenatpasta, med feta, oliver, sallad, pesto (min hemgjorda), tapernade, östdressing (min hemgjorda) samt proscotti lindad runt hembakt rosmarin-grissini.

Dukningen halvvägs klar... Placeringkort gjorde jag av pepparkakshjärtan där jag skren gästernas initial i rosa kristyr!
image71


Dessert blir idag saffrans-fruktkaka, med saffransgrädde och passionsfrukt.

Dryck till middagen blir granatäpplecider och julmust.
image54

Jag har tänt julkryddade doftljus i hela huset så HÄR ÄR DET JUL!!!

image55



♥ Helena / Franska Liljan ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0