Arbetsrummet renoveras

Jo nu har det rivits tapeter, vi hittade 4 (FYRA) lager blåa tapeter och underst en mossgrön sjögräs tapet från 1978! Spackel gick åt en hel del... Stora skruvar gjorde enorma hål i väggen när vi tog bort dem ;-(


Vi har även startat tapetseringen. Har såklart valt en snygg tapet (vit med vita medaljonger) men svår, den har 53 cm mönsterpassning, vilket innebär att vi bara får ut 3 våder per rulle...OOPS! Kan bli tajt eftersom jag bara köpt 1 (EN) rulle extra...

Nu ska jag assistera älsklingen vid tapetserarbordet! När kvällens mål (minst 6 våder) är klara blir det mys i soffan framför dvd´n!

Bilder FÖRE och EFTER kommer att läggas upp här på bloggen snarast.

Ha en härlig kväll!

♥ Helena / Franska Liljan ♥



Kommentarer
Postat av: veronica

Hej!

Är igång och renoverar ett kontor hemma. har tänkt mig en ljus medaljontapet, men har haft svårt att hitta någon jag tycker om. Föll pladask för eran. Vad heter den och var är den ifrån?

Tack på förhand, veronica

2009-01-21 @ 22:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0