Takdropp och påskliljor

Jo idag återvände våren till oss, snön smälte sakta undan i rabatterna och mina kära vårlökar som tittade upp ur jorden förra veckan, för att senare bli dränkta i massor av snö, tittade åter fram, om en ganska mosade och skamfilade efter snön.

Men jag hoppas dom överlever för jag längtar verkligen efter lökarnas framfart i rabatterna nu!

Fast jag kanske måste inse att våren inte riktigt är här ännu utan det faktiskt bara är februari två veckor till. SEN.....

Sen kan jag hoppas på vår, för Mars är väl VÅRENS månad???

Vi tog en härlig promenad i solen idag, jag och S. Gick runt i området vi flyttat till. Tittade på grannarnas hus, tomter och olika lösningar. Hmm det där kanske vi kan göra hos oss??? - sa vi flera gånger under promenaden. Vi får väl se vad som blir.

Men det satte fart på skapandet här hemma.


♥ Helena / Franska Liljan ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0