Solsken och takdropp

Ja det är bara 13 februari men idag hade jag vårvarm sol på altanen och takdropp... Härligt med vårkänslan... Jag tog en promenad i vår trädgård och fotograferade alla rabatter. Det är ju inte så lätt att veta vad som kommer att dyka upp runt huset eftersom vi bara bott här i 5 månader.

image173
Pärlhyacinter får snabbt fart vårkänslorna! Skall byta ut ljuslyktam med snöflingor/stjärnor på mot en vit vårlig...




Foton på rabatterna är ett bra hjälpmedel när man ska inreda och planera rabatterna framöver.

Jag planterade alla mina gamla lökar vid entrén, får se om det dyker upp snart...

Jag svetpe över en del buskar och blantor med sekatören också. Jättefina syrenkvistar tår nu på matbordet ihop med en slaktad köpebukett vi fick av gästerna i fredags. Den blev riktigt fin ihop med syren-kvistarna.

Ska fota i dagsljus så ni får se härligheten...


♥ Helena / Franska Liljan ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0