Bakning del 2: Cupcake pyntning

När dessa små lime-kokos-hallon-muffisarna hade svalnat ...


var det dekoreringsdax...


Eftersom jag ville göra en snabb varitant  blev det bara två sorter.

 

En variant med Vit vaniljglasyr och rosa/grönt/gult blomströssel


 och en variant med Rosa mintglasyr och rosa/grönt strössel


Ser rätt okej ut för att vara "hastverk" tycker jag
MEN det syns att min sprits är spårlöst försvunnen...



Frostingen är nu pålagd med en smörkniv...


Bricka är en present från min Älskling!
Den är så SÖT och han vet att jag gillar Rosa och Bakning! Jackpot!

TIPS OM BRA SPRITS NÅGON????? Till frosting och sådant. Var hittar jag en sådan???

Men goda blev dom enligt juryn som satte i sig hela baket om 16 st!

Vill med dessa gobitar önska er en trevlig fredag!


♥ Helena / Franska Liljan ♥


Ps. Blev mer baksugen och hugger i ett nytt projekt nu...






Kommentarer
Postat av: marita

Smarrigt!! det var ordet för dagen. Önskar jag varit där och kunnat hjälpa till att rensa faten :-)



Kram/

¨M¨

2008-08-22 @ 13:01:45
URL: http://rosenfrojd.blogspot.com
Postat av: Härligheter enligt Erika

Ja, jösses vad gott det ser ut. Vart har han fått tag i den söta brickan? Känner ett jättestort behov av att äga en sån =)

Ha en HÄRLIG fredag!

Erika

2008-08-22 @ 17:01:04
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Helena

Ett tips om sprits... det finns engångsspritsar på vanliga butiker. Ligger förmodligen vid fryspåsar och sånt! Påsarna är förbrukning och de olika munstyckena är återanvändbara. Jag använder detta jämt när jag spritsar eftersom det är så hygieniskt.

Lycka till.

2008-10-15 @ 12:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0