Påsk dax - redan???

Pastelliga Påsken närmar sig :-)



Min påskinspiraion brukar vanligtvis flöda i mängder, med planteringar på trappan och altanen med vårens första Penseér. Inomhus pyntar jag med fin duk och planteringar, påskris och ägg...



Ja ett vanligt år alltså... När marken är grön och fågelsången ljuser i solstrålarna...



Just i år ligger snön förtfarande så djup att jag snudd på glömt av att påske kommer på besök -redan nästa vecka!!!



P A N I K
Vi har ju släkten på påskmiddag här på Skärtorsdagen!



Blev påmind idag när vi både blev bortbjudna på "inför-påsken-middag" hos vänner och sedan på påsklov hos föräldrarna ute i skärgården. Ska bli SÅ härligt. Men påskat till det har jag ännu inte gjort.



SÅ IDAG ÄR STORA PÅSKPYNTAR DAGEN HÄR HEMMA!!!



Ja, först skall jag tvinga maken att ta ner julgransslingorna runt ytterdörren - jo julen varar fram till påska, men nu får det vara nog med julen :-) Sedan ryker julkransen på ytterdörren! Sedan skall påsken fram!


Bilderna jag visar idag är påskinspiration jag hittat på google.se



Tycker SÅ mycket om de mjuka påsk-pastellerna! Japp, det får bli en pastellpåsk iår :-)

Är den inte SÖÖÖT?  - den ljusblå Påsk Cupcaken nedanför???



HAR DU "PÅSKAT" HEMMET ÄN?

Önskar Er en härlig helg redan idag,
eftersom jag inte har tillgång till datorn på hela helgen :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0