Victorias Ring

Vingselringen har 25 briljanter

En Eternityring med 25 briljanter av totalt 3 karat.
Det är Victorias vigselring.

Kronprinsessans ring har stenar både på fram och baksidan, vilket kallas för Eternityring och symboliserar evighetsalliansen mellan makarna. De runda briljantslipade diamanterna är infattade i antingen vitt guld eller platina.
– Ringen är ingen överraskning. Hon har en rund sten i förlovningsringen, då är det rimligt att hon även har runda stenar i alliansringen. Diamantglittret går bra ihop, säger Johanna Isacsson, smyckesexpert på Bukowskis.
"Jättevacker och ganska klassisk"

Hon tippar att ringen har 25 briljanter, uppskattningsvis av 0,12 karat styck. Totalt blir det 3 karat diamanter.
– Den är jättevacker och ganska klassisk – absolut av högsta klass.
Jag uppskattar att den är värd 80 000–100 000 kronor.
Summan kan tyckas vara ganska låg med tanke på vad skådespelerskors och popstjärnors ringar brukar kosta. Men i sådana här sammanhang är kostnaden inte det västentliga, enligt Johanna Isacsson.
– Det är inte budgeten som styr en sådan ring, utan snarare smakvalet. Många kungligheter väljer antika arvegods. Det är inte så ofta som man köper helt nytt.
Dyrare med stora stenar

Johanna Isacsson anser dock att Victoria inte hade kunnat göra ett bättre val. Större stenar skulle inte ha passat till förlovningsringen.
– Stora stenar är mycket dyrare än många små. Därför kostar vigselringen mindre än förlovningsringen, som hade en stor sten. Den har en sten på uppskattningsvis två karat, och är värd flera hundra tusen.
Daniels ring bär förmodligen inskriptionen "Victoria 19 juni 2010".
– Det enda man kunde se var att den såg ut vara av vit metall. Jag förutsätter att den är av platina.


Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Ja tänka sig idag klippte de till och sa ja till varandra, så fint!

Jo tack med vårt flask lamm är det toppen, så flaskan är ett minne blått.

Jag vet inte vad jordgubbarna heter, men det är ampeljordgubbar iallafall. Och du, mina har jag drivit upp i växthuset där av denna tidiga skörd =)

Nej nu ska tillochmed jag se vad kungligheterna har för sig!

Tjing Sussi

2010-06-19 @ 21:19:08
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0