Trädgårdsmässan i Älvsjö 2010

Som jag redan berättat så jobbar jag på Trädgårdsmässan i Älvsjö NORDISKA TRÄDGÅRDAR denna gång.

Tog en sväng på mässan igår och fotade mina favoriter. Idag bjuder jag er på några av dem!

Jag tycker mycket om det svarta i trädgården i kombination med lite vitt och en färg som accent.
Har valt ROSA till vår trädgård, (visst var det ett oväntat färgval???)

Hasselfors hade byggt ett fint svart skjul i änden på sitt växthus. Jösses vad
denna lilla yta rymmer mycket om man inreder den rätt :-)


Här syns västhuset som sitter ihop med trädgårdsboden från sidan...
Snygga kontraster blir det med VITT & SVART+ blommor i en läcker färg.
Jag föreslår ... ROSA!!!



Monogrammet till Kronprinsesseparet Victoria och Daniel gjort i Potatis!


Mässan uppvisar många inovativa skottkärror i år. Helt i GULD hos Hemmets Journal!!!
Men denna i stickat/virkat och våriga färger föll jag för :-)



Zetas handelsträdård har byggt dessa två "bodar".  Rymmer MASSOR eftersom takhöjden är rejäl!!!


Mmmm Gillar MOSSA på krukorna. SÅ fint!!!


Finaste soffan!!! Detaljerna är UNDERBARA!!! Ärmstöd klädda i kattfot!!!
Sitta på en bädd av nejlikor i vackra rosa-rösa toner. H E L T LJUVLIGT!!!


Till sist ett kollage med några av mina trädgårdsfavoriter som kan köpas i hela landet.
Speciellt till alla ER som inte kan besöka trädgårdsmässan i år!!! NJUT!

Metallfåglar på pinne  i naturlig storlek, stor gummikruka  och grep från Rusta,  linneförkläde i svart från HM. Gummistövlar som ser ut som om de är gjorda av krokodilskinn och prickiga träskor från Have2have. Vit korgstol "Fridö"från IKEA. Egna odlingskrukor gör du enkelt av gammalt tidningspapper :-)

Fler bilder från mässan kommer jag visa nästa gång!


Kommentarer
Postat av: Bakfia

sv: tack för din fina kommentar! Var bor du någonstans? Du har inte lust att i framtiden skicka mig lite härlig lavendel som jag kan använda mig av på bloggen?:)

2010-04-09 @ 18:52:22
URL: http://bakfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0