Betong - min gjutna hobby

På trädgårdsmässan träffade jag de duktiga och inspirerande tjejerna Sanna & Sania som gett ut dessa två underbara betong-böcker:


Till en helg framöver ska jag ladda upp med en säck betong för då ska här gjutas! Inspirationen har jag fått från härliga Sania Hedengren, inredningsjournalist och stylist samt Susanna Zacke, inredare och utbildad dekoratör. De här otroligt kreativa tjejerna har nyligen gett ut boken "Betong : en gjuten hobby" fylld med roliga idéer och praktiska tips.




Ett exempel på ett enkelt men väldigt effektfullt betongpyssel ur boken:



Visst blir man sugen på att gjuta i alla formar man kan tänka sig :-)

Nu far jag till Karlstad och kommer hem sent, sent söndag kväll,
så jag önskar er redan nu en undebar helg!



Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Är ju jättekul att gjuta. Blev sugen att göra lite jag också, men det får nog vänta tills det är lugnare i skolan.

Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2010-04-19 @ 23:34:37
URL: http://levapalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0