15 Pioner jag längtar efter

Idag var jag på utflykt med en väninna.

Vi åkte till Växtplats Nybyn, norr om Stockholm.

En ekologisk handelsträdgård med café.
Nä, njutningsoas ska det nog stå :-)

Det var Pelargonutställning idag. Tänkte fota massor.
Vad händer? Kameran stendöd trots nya batterier...
Så jag fick låna denna bild från hemsidan :-)


Det blev några inköp av Mormors-perenner i allafall:
1 Vit malva
1 Rosa Malva
1 Rosa Höstanemon
3 mörkrosa Flox
2 svarta stockrosor
1 ljusrosa Såpnejlika
2 Fingerborgsblommor &
1 Vit dubbel Akleja

Jag har en dröm att kunna plantera många pioner på vår tomt.
Tillsammans med rosor, aklejor, riddarsporrar m fl
"mormorsväxter", som dom ovan jag just köpt.






Doftande, grönskande vackra pioner i vitt, creme, blekrosa, ljusrosa, ceriserosa...






Men troligtvis inga röda eller gula... Vi får se :-)




Den här bilden med tre färger bara ääälskar jag!!!


Dessa bilder är en inspiration till vår kommande inköpsrunta hos växtodlaren :-)






Eftersom jag vara går på utseende & doft
så har jag tyvärr ingen aning om vad dessa skönheter heter...







VET DU NAMNEN???

(Dessa 15 bilder har lag lånat från nätet
eftersom min kamera totalstrejkar nu när jag ska
 visa bilder på nya vikväggen jag fyndat. Får lösa det imorgon!)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0