Vinter-swap KÖK

Min ofrivilliga bloggpaus under januari 2009 beror på
en akut operation och sjukhusvistelse!

 När allt äntligen återställdes ihelgen möttes jag av ett glädjande mail!

Det är åter dax för SWAP !!!

Denna gång är temat KÖK!

Härligt, för jag funderar på hur vårt framtida drömkök egentligen skall bli.
Drömmar pågår;-)

Här är några frågor jag brottas med:

1. Vilken färg har du i ditt kök idag?
Golvet gråsvart laminat. Ser ut som klinkers. Bänken gråsvart laminat.
Luckorna ljusgrå (påklistrat).
Handtag i mörk zink. Vägg ljusgrå sjösten.


2. Beskriv ditt kök
Typiskt 70-tals arbetskök med arbetsbänkar mittemot varandra. Murrigt.
Ingen sittplats i köket. Långsmalt. Trist. Öppet mot matplatsen i vardagsrummet.
"Tyvärr" är det nyrenoverat innan vi flyttade in för 1 år sedan.
Så allt är fint och fräscht men inte "vårt val"


3. Beskriv ditt drömkök
Stort, fyrkantigare, sittplats i köket. Skafferi. Rosa kitchen-aid.
Ljust, gärna högblanka dörrar med glasknoppar ;-)
Några öppna hyllplan för fina ting, mandelkvarn,
greengate porslin och burkar :-)


4. Vad är din favoritaktivitet att göra i köket?
Bakning, bakning, bakning och matlagning.


5. Nämn nåt du saknar i ditt kök
Skafferi och Rosa kitchen-aid. Sittplats med min Kökssoffa.


6. Bakar du och lagar mat mycket?
Japp. Bakar minst varje vecka, lagar mat varje dag :-)


7. Vad tycker du inte om i ditt kök/vad skulle du vilja ändra?
Placeringen av vitvaror är helkorkad. Är man två i köket krockar vi ständigt.



8. Vad älskar du med ditt kök?
Att jag KAN baka och laga mat trots dess "brister".


9. Värsta köksaktivitet?
Flytta om hyllplan eftersom skåpstommarna är 40 år gamla och trasiga innuti...


10. Kaffe eller te?
Dricker gärna latte ibland, har olika lattesirap-hemma men ÄÄÄLSKAR TE!!!
Har idag....34 sorters FRUKT- te i skåpet!
Vitt och grönt är favoriter men dricker gärna rött och svart.
Aldrig naturellt, ALLTID fruktsmaker!
Utan mjölk, utan socker, utan honung!


11. Choklad eller vanilj?
Enkelt: ALLTID CHOKLAD, aldrig vanilj.


12. Laga mat eller äta?
Laga


13. Matsal eller köksbord?
Helst matsal, men bådeoch är väl inte fel. Saknar just nu matsal.


Hoppas detta kan ge dig en inblick i mitt köks-liv!












Ett antal totalt ostylade köks-bilder från inflyttningen...
Bortse från allt som står huller om buller...
 Köket har samma färger och utformning idag :-)

Med dessa bilder önskr jag mig ett ljust, luftigt vinkelkök
med sittplats och en ROSA kitchen-aid!

Drömma går ju bra :-)

*******************************

Välkomna tillbaka till min blogg!


♥ Helena / Franska Liljan ♥

Kommentarer
Postat av: Karoleen

Hej Helena!

Jag tänkte om jag skulle kunna låna frågorna från detta inlägg för att lägga upp på Vita Gåvor sidan? Så kanske man kan få lite inspiration om saker att skriva om? För att hjälpa i detektivandet?

Mvh karoleen

2009-02-03 @ 11:24:12
URL: http://blogg.karoleen.se
Postat av: Karoleen

Nu ligger det ett inlägg på Vita Gåvor med länk tillbaka till dig. Vet inte om det är något fel på inlägget med bara frågorna dock för permalänken och kommentarfunktionen fungerar inte där.



/K

2009-02-03 @ 14:14:35
URL: http://blogg.karoleen.se
Postat av: MyhomeismycastlebyKari

Heisann :)

For en super ide du har her :)

Håper det er greit at jeg kopierer spørsmålene dine og legger dem ut på min blogg ??

Jeg fant deg via Vite Gåvor ;)



Nydelig blogg du har :)

Klem,Kari

2009-02-03 @ 14:39:01
URL: http://myhomeismycastlebykari.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0