Tävlingen & min namnsdag!

(Detta inlägg skrevs torsdagen 31 juli, men pga datortrassel läggs den ut fredag 1 augusti).


Känns lite vemodigt idag. Det är min namnsdag (Helena) och min söta lilla mormor har alltid varit noga med att fira den. I alla år har hon gett mig en hembakt tårta med frukt och bär från trädgården, ett ritat grattiskort (mormor målar vackert) och en blombukett från hennes trädgård! Det har jag alltid fått!

I år är första gången min mormor inte orkat göra något. Hon är snart 93 och kraften har runnit iväg sista tiden. Vad mer sorgligt är, är att hon heller inte kommer att kunna närvara vid vårt bröllop nästa vecka. Hon är för klen för att kunna sitta upp, klarar ej resan till kyrkan eller festen! Det är det enda hon verkligen tjatat på mig om. "När gifter ni er?" Hon tycker så mycket om min Älskling S. Dom fann verkligen varandra snabbt. Mormor tycker vi skulle gift oss redan förra sommaren. Just nu tycker även jag att det skulle varit bra, för då hade hon kunnat deltaga!  Men nu är det som det är. 

Som tur är för mig så har jag världens mest underbara älskling! Titta vad jag fick på min namnsdag:

Boken behöver väl ingen närmare presentation??? Leila, kakorna & bilderna ... ahhhh :-)

Jätteläckra plasthandskar för plantering och blompyssel :-)

En glittrig tjock penna med mitt namn på, när jag ska skriva annat än på bloggen :-)

TACK ÄLSKLINGEN!!!


I natt drar jag vinnaren och meddelar personligen vinnaren innan jag lägger ut svaret på bloggen!



♥ Helena / Franska Liljan ♥


Kommentarer
Postat av: Hannis

Förstår att det känns vemodigt med mormor!

Hemskt när ens anhöriga börjar bli sämre och inte mår så bra.



Grattis i efterskott på namnsdagen=))

Fina presenter!Gillade handskarna speciellt!



Kram Hannis

2008-08-01 @ 14:02:20
Postat av: malin elgstrand

Härligt minne av kära mormor!! Hon kommer tänka på dig på bröllopet! Gullig älskling du har som ger så söta presenter!!

kram M

2008-08-01 @ 20:11:00
URL: http://www.levasomjag.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Känner igen precis det du skriver om din mormor. Det var precis likadant med min. Är så glad att hon kunde åka de 14 milen när vi gifte oss och när våra tre pojkar har döpts. Kommer alltid att minnas min mormor med stor glädje. Hon dog 98 år gammal (några månader innan 99 års dagen) för nästan precis 6 år sedan. Oj vad tiden går fort. Känns som bara något år sedan. Grattis i efterskott. Jag heter också Helena och det känns så konstigt att fira den 31/7, är ju van att ha namsdag den 18/8. Lite prickigt ändå eftersom min mormor hette Elin.

Blir spännande att se vilken som vunnit i din tävling.



Ha en bra helg!

Kram Ullis

2008-08-01 @ 21:28:09
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Hem och Lyckas Mia

Förstår att det måste vara ledsamt att inte mormor kan vara med på ert bröllop. Men hon är med dig i tankarna och önskar dig allt gott.



Grattis i efterskott på namnsdagen, vilka fina presenter! Leilas bok törs jag garantera dig att du inte blir besviken på.



Stort tack för vinsten, jag blir jätteglad! Ha en riktigt härlig bröllopsdag, njut och mys! KRAM

2008-08-01 @ 23:51:59
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: Härligheter enligt Erika

Grattis på namnsdagen!!!! Visst är det vemodigt när de gamla inte längre kan delta...min morfar hade en underbar trädgård där han alltid plockade en födelsedagsbukett till mig med bla löjtnantshjärtan i... tänker alltid på honom när jag ser dem.

Du har en utmaning inne hos mig! =)

Erika

2008-08-02 @ 14:57:54
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0