I dessa OS tider...

Hur känns det med all sport vi drunknar i just nu?
OS i Vancover pågår och jag tycker att snudd på alla
kanaler sänder därifrån - gärna samtidigt...
Vancouver 2010 Olympic Games

Nu tillhör inte jag kategorin "sportfånar som ser allt oavsett vad det är",
nej jag följer skidskytte och jaktstart och alpint. Men helst bara damernas.

Varför följer jag bara damernas? Jag har själv i min ungdom tränat alpint
och tävlat i just skidskytte och skytte. :-) Så jag ser helst sådant jag själv deltagit i.
Till det tillkommer sommarsporterna segling och fotboll.
Tävlat i segling, men bara tränat fotboll.

Önskar det hade funnits ett damlag i fotbollen när jag var aktiv.
Nu fick jag träna och spela mot/med killar. Hade varit trevligt med
ambitiösa tjejer i laget, som jag kunde delat upplevelser med.

Tänker på Damallsvenskan. Den är SÅ mycket roligare att följa, än herrarnas.
Jag bergriper inte varför Herr-sporter rent allmänt följs och sponsras mer än Damlag???
Damallsvenskan.png

Följer ni fotbollstävlingar? Håller ni på herr eller damlag? Hur många fotbolls-TJEJER kan DU namnge?
Alla (oavsett om man är intersserad eller ej) kan ju rabbla upp Henke, Zlatan och Svennis...

Snacka om att media matar oss med namnen från herrsporten. Fram för fler DAM-hjältar!

Känns märkligt att vi fortfarande - år 2010 - ofta skiljer på
herr och dam vad gäller tv-tid, sponsring och uppmärsamhet i tidningar!

OS tycker jag dock har lyckats rapportera väl från såväl herr som dam resultat!
Det känns bra! Alla OS-tävlande - oavsett kön - gör en enorm insats
 och skall självklart uppmärsammas :-)

Vad ser du helst på ? Damsport eller Herrsport?

Ha en fin helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0