Taxinge Slott - Rapport från Trädgårdsmässan

Taxinge slott

Välkomna med på en gratis runda på mässan :-)

(Du slipper betala 70 kr i entréavgift ...)


Precis som jag hoppades på och förväntade mig
så var trädgårdsmässan på Taxinge Slott alldeles lagom stor,
med lagom många utställare (bra blandade)
 och på ett lagom stort område.


Toppen med andra ord.
Överskådligt och man hinner runt allt på 4 timmar inkl fikapaus :-)



Självklart hittade jag en hel del fynd på mässan,
bl a perenner som Vit alpklematis, Vit hjärtklocka, Vit Stormhatt och Vit riddarsporre,
 samt Vit Rävsvans. Köpte totalt 20 plantor, alla perenner, alla vita...


Tog en lott för 10 kr, för skoj skull.
Vann andra pris: En stor Rosa krukros "Leonardo da Vinci"!!!
Perfekt i vår vit-rosa trädgård :-)

Här står Vinst-rosen i min rosa trädgårdskorg i väntan på placering i rabatten :-)


Vädret var toppen med sol och uppehåll ända till kl 16,
 då vi tog en fika på kakbuffén :-) Så vi missade regnskuren :-)



Det fanns mycket att köpa, titta på och inspireras av på mässan!

Dessa vatten-konstverk blev mina favoriter :-)










 

 















Hoppas att rundturen gav lite inspiration!

Nu ska jag ordna kräftskiva här hemma!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0