Sköna Loppis söndag

Vad är en söndag utan kära maken hand i hand,
runt runt promenerandes på en härlig loppis,
till bredden fyllt med prylar och pryttlar som söker nya ägare???



Oftare än jag borde blir jag dess nya ägare :-)

Idag kunde jag inte låta bli dessa fynd när vi "råkade" besöka en loppis här på byn...

Vit blompedistal 30 kr, shabby men chic
Lite vit färg kan göra underverk ;-)


Lampetter 30kr. Gamla hantverk i trä, förgyllda...


Hängare 10 kr, rosor & guld... allt jag behöver :-)


Kakformar från NK, Nordiska Kompaniet,
med originalklisterlappen kvar på båda två. 10 kr.


Summa 80 kr fattigare, många fina pryttlar rikare :-)


Gillar du loppisar???


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka härliga pryttlar;-)

kram på dig

2009-09-13 @ 21:31:17
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Nicolinas boning

Jag ÄLSKAR lopisar,men har blivit mer kräsen genom åren och drar inte hem alla dessa fynd som man alltid hittar.



Solstrålarna ligger i en hög ute på gården och ska tas in i vedboden för att finnas kvar ifall att vi ångrar oss om några år och bestämmer oss för att göra nya hela och sätta upp igen.

Inte för att jag tror att det kommer att bli så...fniss...men mannen i huset ska väl få tro att det kan bli så.



Kram Birgitta

2009-09-14 @ 19:13:17
URL: http://nicolinasboning.blogspot.com
Postat av: Maria

Vad kul med SÅ mycket frukt å bär!! =)



Ska kolla lite recept och sånt åt dig men jag hinner inte ikväll, har en massa paket att slå in till min lilla prins som fyller 4 år imorgon;-)

Men jag hör av mig!!!

Massor med kramar/Maria

2009-09-14 @ 20:51:22
URL: http://cupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0