Champange-Jordgubb & njutning

Hösten närmar sig med stormsteg och jag vill vara förberedd. Kunna njuta en got kopp te, Champange-Jordgubbs-thé är favoriten när vinden viner runt husknuten och regnet piskar ner över den nyss så solvarma gräsmattan.

Var bara tvungen att fylla på min samling idag. En alldeles egen njutarkopp.

En ny mugg. Blommig. Vacker. från GreenGate såklart...



Passar även utmärka att servera godis, glass, cashewnötter, chokladmousse och jordgubbs-soppa i. Eller använda till bakningen när alla ingrdienser skall mätas upp separat, på Leila-vis (som jag gjort sedan barnsben :-)...)

Så nu har jag en egen njutarkopp - helt i den stil jag gillar bäst när höstrusket slår till när som helst.

I dag strålar dock solen från en klarblåhimmel och sommaren är kvar hos oss ännu en stund :-)

Jag har även fyllt på mitt theförråd med några nya favoriter: Baileys, Blåbär & Ros, NK-blandning och Guteblandning. Det räcker väl september ut...

Imorgon blir det besök i kuriosaboden!
Kanske väntar ett fynd på mig:-)


Kommentarer
Postat av: Maria

Nice!!! Man kan äldrig ha för många muggar ;-)

Kram

2009-09-18 @ 20:12:19
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: sofie

åh! köpte på mig fyra sådanna igår, tack för tipset till de olika användningsområdena!! =)

2009-10-04 @ 09:15:17
URL: http://LITENDELAVMIG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0