Sorg och glädje i helgen


I lördags den 23 maj, var det 8 månader sedan min lillasyster gick bort.

Jag och min man besökte hennes grav, där jag passade på att pyssla om planteringen en stund. Tog bort vissna blommor och planterade en rosa rosbuske vid gravstenen. Det känns bra att få besöka hennes grav, och sköta om det. Göra det fint för henne. En blomma var planterad på graven, som ingen i familjen vet vemifrån den kommer... Känns lite märkligt...

Efter gravbesöket åkte vi hem till mina föräldrar och åt middag. Vi talade om lillasyster som vanligt, men det känns fortfarande så konstigt att vi talar OM henne, inte MED henne...



I söndags den 24 maj, firade jag och min man vår förlovningsdag.

Min man bjöd mig på en härligt god hemlagad tvårätters middag! Sååå gott och vi njöt verkligen! Min man fick en present av mig: 2 äggkoppar. "-Jaha, Äggkoppar... kanske ni undrar"....

Jo det är så att min söta älskling länge talat om äggkoppar. Vi borde skaffa det för vi har inga. Men hittills har jag inte hittat några som är snygga nog för att få flytta hem till oss. Men nu hittad jag dem.

Kolla:

Silver med graverad blomslinga nertill på värmekuoan, som skyddar ägget och håller det varmt. Diamamtknopp på toppen. Den uppmärkamme lläsaren ser genast att det är samma knoppar som på allt annat med knoppar här i vårt hem ( garderoberna och badrumsskåpen tex...)

Min älsking fick två stycken så nu kan frun (lilla jag...) få frukostägg värdigt nog att dela silverbricka med ärvda silverbestick och annat fint!!!


Helena /Franska Liljan

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad tråkigt med din syster!

Annars veerkar nu haft en mysig helg:)

Äggkopparna var jätte fina! Vart har u hittat dom?

2009-05-25 @ 09:26:19
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Ullis/Leva på landet

Tänk vad tiden går fort i bland. Tycker att det var alldeles nyligen din syster gick bort. Skönt att få besöka graven och fixa lite. Att prata om de som inte finns är viktigt för att kunna behålla de fina minnena man har. Så otroligt fina äggkoppar som hittat hem till er.

Kram Ullis

2009-05-25 @ 19:48:47
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: anna

Vad jobbigt för dig, tu att du har din man och er bröllpåsdag, som kan få dig på andra tankar.

2009-05-28 @ 17:15:02
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Lotta

Hej!



Lusthuset byggde vi av gamla fönster som jag hittade på min mans gamla släktingars ladugårdsvind. Det blev 10 kvm stort. Inget vatten finns indraget men el så man kan ha på ett element om man vill. Hus & Hems "lövkojan" var inspiration.



Hälsningar



Lotta

2009-05-29 @ 06:29:58
URL: http://vastbacken.blogspot.com
Postat av: Lotta

Vad tråkigt att höra om din syster men det måste vara skönt att kunna gå till graven. De finns ju med oss

Sänder dig en stor kram och sedan säger jag grattis till eran förlovningsdag !!!!!!

Kram Lotta

2009-06-02 @ 19:45:01
URL: http://www.lottaslillakrypin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0