Shoppingfynden från Borås-resan!

För ett tag sedan tog vi två semesterdagar och reste från Stockholm via bl a:

Västerås ( där åt vi lunch)
Mariestad ( där vi åt middag) 
till Borås där vi köpte våra nya stolar.

Sedan åkte vi vidare till Jönköping där vi spenderade natten på ett urmysigt herrgårdshotell:




Dagen därpå vände vi hemåt via bl a
Jönköping (åt frukost)
Tranås (lunch & shopping)
Norrköping
Nyköping
Södertälje (kvällsfika hos vänner)
Stockholm igen.

Jo nu måste jag visa resans mål: nya matbordsstolarna!!!


Som ni ser är det två olika beiga nyanser på klädslarna! Men vi placerade stolarna varannan så det blev riktigt bra! När vi hade middagsbjudning blev det stora samtalsämnet just "Stolar i olika nyans". Gästernas betyg blev "As-coolt ju", " Innovativt" och " Riktigt läckert, så ska jag göra hemma". Hmm, och jag som tänkte att detta skulle vara en tillfällig lösning? Det kanske blir permanent nu :-) Nu känns bordet komplett när vi har dessa (totalt 10 st) stolar omkring!


och alla dessa härliga saker fick oxo följa med oss hem!



Det blev en vit aromabrännare från Yankee Candle med fem vaxkakor till,
kanelägg  i zinkburk från västergården,
Rosensalva & Gurkhandkräm från Cath Kidstone,
Jean DÁrc Living magazine från Krinolin,
två fina skopor i rostfritt,
fågelbo med ägg,
rött champange-thé,
Vacker liten ljuslykta i fattigmanssilver samt stor lykta på hög fot!

Mycket myspys :-)

Vi hittade en hel del mysiga gårdsbutiker & affärer längs vår resa, nästa gång visar jag några av dem :-)



Helena /Franska Liljan


Kommentarer
Postat av: Maria

Det blev super med blandade stolar så där!! Kul att få shoppa lite=)

2009-06-03 @ 18:40:39
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Härligheter enligt Erika

Vilken bra shopping och en trevlig resa!!! Vilken möbelaffär handlade ni stolarna på???

Kramar Erika

2009-06-03 @ 19:52:27
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: anna

vilken utflykt, och vilka fina köp1 Sv. Handelsträdgården heter Särö Handelsträdgård och ligger utanför GBG. Den är jättestor och flott, det finns ett stort orangeri där också där man kan fika, lite som ett mini Rosendal.

2009-06-03 @ 20:46:22
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Maria

Hallå=) Kolla under min receptflik så har du receptet där=) Den bli super god verkligen!!

Kram

2009-06-04 @ 07:14:58
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Härligheter enligt Erika

Lustigt nog hamnade jag på metrobloggens franska lilja...googlade up dig här pust =D

Stolarna är jättesnygga! Jag tycker att det blev riktigt fint med de två färgnyanserna tillsammans. Vad roligt att du njuter av väskorna! Jag hade gärna haft ett likadant set kan jag tala om...=D

Kramar Erika

PS Såg du den nya tävlingen?

2009-06-04 @ 09:32:49
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0