Sugen på lite konfekt?

Jag har en vacker plåtask från Gevalia Rosteriet!


Utsidan har ett slitet motiv av ett yngre par samt två äldre herrar,
alla klädda i vackra kläder. Har funderat på att måla eller klä asken med en bild,
men jag tycker så mycket om det gamla motivet att asken fått behålla sitt ursprung.



Asken är ganska stor, låg och praktisk. Perfekt till kakor och bullar.


I asken har jag lagt tårtpapper på botten och sedan muffinsformar med rosenknoppar på.



Dessa muffinsformar fyller jag med konfekt och choklad när jag vill bjuda på godis,
det blir lite roligare än direkt ur chokladens papper... och dessutom mycket sötare :-)

  

Konfektasken är uppskattad bland vännerna som alltid hittar nya gobitar i asken :-)

Varsågod att smaka en bit...




♥  Helena / Franska Liljan  ♥


Kommentarer
Postat av: Anette

Vilken härlig ask! Undrar hur länge en sådan skulle få behålla sitt innehåll i vår familj ;-)!



Önskar er en riktigt trevlig helg!



Kram från Anette

2009-02-20 @ 14:35:58
URL: http://eddans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0