Påskens dukning hos oss

Ja så här blir det i påsk hemma hos oss:

Nya bordet såklart!


Lägger på en alldeles för kort påskduk, ostruken dessutom :-)


Fram med Bröllopspresenten som gått i arv i brudens familj i 4 generationer: Servisen!


Vi är så lyckliga att vi fick denna vackra servis i bröllopspresent!


Glasen är också arvegods från makens familj! Så vacker gravyr!


Fina detaljer som vi njuter av :-)


Påskljuset doftar Mango & Påskpyntet har jag ärvt från farmor!


Plåtasken från Cloetta har glaslock! Den fylls med högtidens alla gotter :-)
Den är köpt på auktion av min när jag var 12 år!




G L A D P Å S K 2009


Nu tar vi påsklov och ses tisdagen efter påsk!

Då vill jag veta hur era påskris ser ut!
Visar mitt då!


Helena / Franska Liljan


 GLÖM INTE att tipsa mig om shopping
mellan Borås och Stockholm, se inlägget nedan!


Kommentarer
Postat av: Anette

Vilken fin dukning du har gjort! Servisen och glasen är jättevackra, vad roligt att ha så mycket fint arvegods att duka med.



Hoppas att ni får en riktigt fin påskhelg!



Kram från Anette

2009-04-10 @ 10:09:29
URL: http://eddans.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Härlig dukning. Servisen var ju verkligen underbart.



Ha en fortsatt skön helg!

Kram Ullis

2009-04-12 @ 22:33:07
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Nej det var inte svårt att sy gardinen, om det inte varit för att allt skulle krångla hela tiden. Jag klippte av ca 40 cm längst ned som jag gjorde de fyra anden av. Sedan vek jag ned den lilla kappan med spetsen som skulle hänga över och sydde den översta sömmen. Hade före det vikt banden på mitten så de blev ca 4 cm breda när jag vikt in lite och sytt ihop. Banden mätte jag ut var jag ville ha dem och nålade fast. De blev fastsydda när jag gjorde den nedersta sömmen till kanalen. Hoppas att du förstod min röriga beskrivning.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-04-13 @ 23:07:50
URL: http://levapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0