Helgens Kuriosafynd

I söndags började vi dagen med ett loppisbesök. Fyndade lite smått.

En fin kakbricka med handtag. Vitt och shabby = underbart! 5 kr...


Ett grytunderlägg i gjutgärn, vitt och shabby = underbart. 5 kr...


En antik luciakrona för 5 kr...


Ett strykgärnshållare i luffarslöjd för 10 kr...


Ett gammalt katfat från rörstrand med stämlpat silverhandtag. 10 kr


En poslinsask med brodyrspets runt kanten, allt i porslin. 5 kr.


samt ett par ljuslyktor med graverade glas för 5 kr paret...


45 kr gick hela kalaset på... :-)

Ville visa er fynden idag :-)

******************


Hela hösten har varit mörk och grå och regnig....
Sedan i tisdags morse när pappa ringde
och berättade att min lillasyster var död, har solen strålat från en klarblå himmel...

Är det lillasysters sätt att hjälpa oss igenom denna tunga tid???


******************************************************

Det känns ofrånkomligt att jag kommer att skriva om
händelser kring min lillasysters bortgång här på bloggen.
Jag hoppas det är okej för er.

Men jag försöker samla mina tankar kring henne
och vårt liv ihop på min andra blogg : Rosa Systrar


En fråga till er bloggvänner:
min mamma och pappa har bett mig göra blommorna till begravningen,
bakningen till efterföljande kaffe och
begravningsprogrammet till lillasysters begravning.

Vad får jag inte glömma i programmet?

Jag blev SÅ glad när de frågade mig. Såklart jag vill göra lillasysters blommor & kakor.

Snälla ge mig tips och råd om programmet, det känns så viktigt att det blir "perfekt" !

En ros & ett hjärta till dig, min kära lillasyster!



*Storasyster H*



Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så mycket fint du har hittat för en sådan billig penning. Vi träffades den 23/9 för 19 år sedan. Hade faktiskt glömt bort den dagen. Första gången det händer. Kan tyvärr inte hjälpa dig med programmet. Står helt still just nu.



Kramar Ullis

2008-09-25 @ 23:21:33
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Eva

Vilka fantastiska loppisfynd och för inga pengar alls.

Härligt att du är här och skriver och självklart får detta vara en ventil för din sorg. Du bestämmer, det är ju din blogg, men vi lyssnar!

Kram Eva

2008-09-28 @ 18:52:39
URL: http://www.loppanpaberget.blogspot.com
Postat av: Johanna

Vad mycket fint du fyndade! Särskilt ljuslyktorna blev jag avundsjuk på. :) Jag är säker på att du kommer göra ett jättefint program och fina blommor till din syster, starkt av dig att göra det!

Kram

2008-10-01 @ 22:56:15
URL: http://myownhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0