Piffing i köket - FÖRE & EFTER

Eftersom köksentrén ligger precis bredvid huvudentrén
så använder vi sällan köksingången.

Den dörren har dessutom en specialnyckel
och kan ej låsas upp utifrån, vilket försvårar användandet.

Jag tycker att dörren ser rätt tom & trist ut, och jag ville sätta dit en fönsterbräda.
Lite mer plats för blommor och pynt är ju aldrig fel ;-)

Den hemska mörkröda väggen skall bli vit, lugn bara lugn!
Färgen är redan inköpt!!!
Förra ägarna målade kök, matrum och hall mörkrött innan försäljningen...
RÖTT???? Som sagt, står på tur att bli vitt....

Och bortse gärna från flyttkartongen bredvid dörren.
Vi har fortfarande saker som kommer intrillandes från släkten lite då & då...


Före



EFTER:

Men det blev ingen fönsterbräda...

Igår tog jag tag i miniprojektet.

Det är knepigare att ta bort en fast fönsterbräda om man skulle vilja använda dörren.
Så...det fick bli ett shabbat brickbord istället.





Några blommor och lite pynt fick oxo plats såklart...

Mina minipellisar och en ljusstake i silver

Ljuset tänder jag varje kväll när jag väntar på att älskade Maken skall komma hem.
Han ser ljuset på håll och blir så glad!

Detalj av foten på ljusstaken


En fin glaskupa med fat som jag fyllt med lavendel från trädgården nu... Doftar ljuvligt


Mormors kopp som jag fått i min vårdnad...


Den söta lilla psalmboken med en krona på...

 samt en suddig bild på min ena plättar i luften som jag satt på en båge
och planterat här i silversåsskålen och pyntat med ett rostigt hjärta.


Lite trevligare i köket nu :-)



Maken kom hem och blev jättenöjd med denna lilla förändring!
Han märker alla förändringar som sker här hemma, saker jag flyttar om osv.
Mycket uppmärksam och kommer alltid med åsikt om förändringen. Jättekul tycker jag!
Han är så underbar!

VAD TYCER NI OM KÖKETS NYA PYNT???

♥ Helena / Franska Liljan ♥






Kommentarer
Postat av: Camilla

Tjopp! Fin fint pyntat, blev mycket hemtrevligare nu :) Vilken gullig gubbe du har som märker när du pyntar, inte alla som gör det kan jag ju säga! ;) 1000 tack för utmärkelsen, det värmer och jag blev verkligen jätteglad!

2008-09-09 @ 16:41:08
URL: http://www.rosahemmet.blogspot.com
Postat av: Marina

Det blev superfint!

2008-09-09 @ 20:42:20
URL: http://glorfindels.blogspot.com/
Postat av: Marina

Fint du har gjort det! Måste fråga vart har du fått tag på kungakronan?

/Marina

2008-09-09 @ 21:22:14
URL: http://glorfindels.blogspot.com/
Postat av: Eva

Hej där,



Så mycket finns det fanns här att titta på!

Mycket sött och gott att vila ögonen på.

Läste att du var nygift! Massor av grattis till det och må ni få många sköna år tillsammans.

Jag och min man gifte oss förra året och visst är det något speciellt.

Tyckte din sida var så mysig så jag tar mig friheten att länkar till dig, hoppas det är ok.

Du, den där loppis-högen du visade...oj, oj, oj...

Må så gott!

2008-09-13 @ 23:29:34
URL: http://www.loppanpaberget.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0