Begravningens Blommor del 2

Jag vill tacka ER alla för alla varma kommentarer och mail ang min lillasysters bortgång.
Det värmer mitt hjärta!
Bosskut Hjärta

Idag har hon varit ängel i 2 veckor. Oj vad tiden springer iväg... Känns som igår...



I fredags, för 4 dagar sedan, var begravningen.

Våra föräldrar önskade att jag skulle göra
bakning, program och blommorna.
Jag blev så glad och stolt över det ärofyllda uppdraget.

Jag har i tidigare inlägg visat en del av det jag gjort.
Här visar jag de färdiga blommorna.

Stommarna till några blomarrangemang:



Blommorna:


Resultatet:

Rosa hundben från Lillasysters tax som undrar var hon är...
Av: Rosa nejlikor, vita krysantemum och en lrage av gröna läderblad.


Stort (60 cm diameter) roshjärta från mamma, pappa, mig och min man.
Av: Rosa rosor, mörkrosa nejlikor, massor av brudslöja och en krage av gröna läderblad.


Handbuketter till mamma, pappa, mig och min man.
Av: Enorma rosa rosor, brudslöja, läderblad och rosett av rosa sidenband.


Bordsdekorationer till begravningslunchen.
Av: Nejlikor, brudslöja, krysantemum och stora rosa gerbera.
I mitten av gerberan satte jag en rosa pärla.
Lite rosa trassel runt blev pricke över i...

Jag gjorde dem i kaffekoppar från hackefors och
 såsskål & kanna från rörstrand, allt med rosenmotiv...


Här skymtar dukningen...


Vi dukade med lillasysters, mammas och min rosenkoppsamling...
Blandade alla koppar och fat vi hade med rosenmotiv på.
SÅ SÖTT!!!






Hoppas ni kan få en helhetsbild trots att jag inte visar bilder på allt...

*Storasyster H*


Kommentarer
Postat av: Ida

Beklagar sorgen...



Så fint du gjort!!

2008-10-19 @ 20:22:37
URL: http://dobelieve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0