Hääärlig födelsedag...

Jag fick en helt underbar födelsedagsfest i lördags
med mina vänner, mina föräldrar och mina guddöttrat på plats!
Mín älskling skötte hela markservicen
och jag hade tid för mingel och pratstunder med alla vännerna!

Rosa och silver-färgtema!

Rosa rosenslingan skapade mysljus i fönstret.
Utanför på altanen hängde mina vita lyktor på rad med tända ljus i.
På alla bord (två syns på bilden) stog ljusstakar
 i fattigmanssilver i olika höjder,
alla med rosa ljus i. Jättefint när de tändes.

Gästerna sa att det kändes som en sommarfest... (?)
Mysigt blev det iallafall.

Vi grillade till alla gästers stora gjädje
(maken parkerades en stund vid utegrillen),
det blev årets troligen sista grillfest.
Alla gjorde sedan sina egna hamburgare under mycket skoj och skratt.

En del av Hamburgertillbehören:
Sallad, tomater, lök, mango-chilisås, amerikansk dressing mm...





Efterrättsbordet:

(Foto: Franska Liljan)

Dessert (tre sorters hemgjord mousse)
 
Hallonmousse med neonströssel

 
Mangomousse med blomströssel

 
Chokladmousse med hjärtströssel

och mandelschokladtårta
 
samt kaffetår med två sorters hembakata skorpor (pistage & kanel)
serverades inne i ljuset av sterarinljus, rosenslingan och mysig musik.

Snacks, chips, dip, "frön" och annat
smått och gott stod utplacerat på borden innan gästerna kom...


(ALLA FOTON OVAN: Franska Liljan)

Fick massa blommor och fina presenter!

Mest oväntade presenten?
 Iittalaskålen från Tidningen Allt i Hemmet! Men vilken GLAD överraskning!!!

(Har vikt bort mitt namn & adress på bilden)


*TACK ALLA*
och det blev en mycket lyckad fest
som avrundades på söndagmorgonen...
då gästerna började dra sig hemåt...



Helena / Franska Liljan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0