Blomsterhav

Förra fredagen hade vi Urnsättning för min lillasyster. Det var en vacker stund på kyrkogården.

Graven blev så vacker med alla blommorna i rosa och vitt.


Stenen är över 100 år och redan fulltecknad så vi ska beställa en till.

*******************

Senare samma dag firade jag och min make vår 25 månaders dag.
Jag fick så vackra blommor och vi åt middag ute, bara vi två. Mysig stund!

*****************

Och nu i lördags var vi åter vid graven och pyntade allhelgonafint
med lyktor och mosshjärtan och kvisthjärtan med gnistrande "frost" på.
Det blev SÅ stämningsfullt.

*********************
Jag har fått flera frågor om hur kakorna blev till begravningen.
Här får ni se:


Citronmaränger med rosa chokladglasyr & Hjärtströssel.


Mördegshjärtekakor med rosa socker.


Hallonmuffins med citronfrosting och hjärtströssel.


***************************

Detta är (nog) det sista inlägget jag skriver om min lillasysters bortgång.
Ska fortsätta med det min blogg var tänkt att handla om: Inredning!

Närmast står nu JULEN för dörren och jag ska
hädanefter ägna mig åt inredning, pynt och annat mys.

Återigen, VARMT TACK för alla hälsningar, tankar och stöd
 ni sänt per mail och kommentarer. Det värmer gott.

KRAM Helena / Franska Liljan

Kommentarer
Postat av: Hem och Lycka

Vad mycket vackra blommor till din systers viloplats.. Och mycket omtanke till hennes begravning. kram!

2008-11-04 @ 14:05:53
URL: http://hemochlycka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0