Brudens Far

Min pappa är så söt. Han deltar verkligen i Bröllopsyran och hela planeringen däromkring.

Igår beställde han en helt ny komplett kostym med lyxig skjorta, bälte och slips (som matchar bröllopsfärgen). Han valde själv slipsfärgen (helt perfekt) utan att någon sagt något eller påpekat något om färgvalet!!! Min far kostar aldrig på sig nya kläder ("jag är för gammal" -brukar det heta...)

På eftermiddagen satt han ensam hemma hos oss och plöjde igenom bröllopsmagasin och mattidningar och valde ut favoriter till bröllopsmiddagen! När jag kom hem fanns en lista på köksbordet med sidnoteringar på den han tyckte var bäst!

Så rart! Min far är 79 år och INTE tidigare van att involveras i planering av fester och bjudningar, men denna gång gör han det gärna! Det uppskattar både jag och blivande maken (vars mor inte vill delta alls...)

Det blir ca 20 av de mest långväga gästerna som kommer att sova över så samtliga hus ( Mormors, Farmors och Gästhuset) rustas nu, med invändig ommålning och tapetsering, samt nya textilier överallt! Det är tur att husen ligger rätt nära varandra och nära festplatsen. Oj vad fint det kommer att bli!!!


♥ Helena / Franska Liljan ♥

Kommentarer
Postat av: Annika/MammaAnka

Men vad gulligt av honom!

Gratulerar till det kommande bröllopet/äktenskapet.

2008-06-05 @ 13:32:14
URL: http://shabbyanka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0